flowers

Wednesday 27 April 2011

sakit gatal gatal

ada satu cerita yg tak story lagi..hehehe..haritu lepas interview aku dgn abah pergi makan nasi briyani kat seksyen 7 shah alam,,okay lepas makan pun balik la rumah,,sempat tidur lagi,,lepas mandi tiba tiba badan gatal semacam,,rasa tadi dah sabun badan(hahaha) pakai dettol lagi..lepas tu gatal dia terus menggila sampai muka bengkak bengkak,,menangis tak ingat laa aku sampai pengsan..then mak dgn abah bawak aku pergi hospital..pasal hospital memang aku menyampah,,dah la kene tunggu lama sampai aku duduk atas wilcha(wheelchair)dengan muntah muntah,,memang rasa macam nak mati..lepas tiga jam tunggu doktor pun panggil,,rupanya aku keracunan makanan,,hampas punya mamak,,kau letak racun ke dalam nasi aku..then doktor bagi 2 injection..satu injection untuk hilang gatal then satu lagi steroid..yg macam dadah tu,,nak bagi aku tak tergaru garu tgh malam...ishh tak pasal pasal aku kene inject,,nasib baik inject tak rasa apa sebab badan dah bengkak,,haha..lepastu doktor bagi 4 ubat..
1.ubat pening
2.ubat muntah
3.ubat demam
4.of course la ubat gatal,,hahaa


tapi di sebabkan aku tak demam dan muntah tak perlu la makan ubat tu sebab dia kata bila perlu sahaja
cuma makan ubat gatal dan pening
tapi masalahnya aku tak tahu mana satu ubat gatal dgn pening,,maklumlahh saya budak akaun bukan sains,,haha..dgn kepandaian bapak aku kata dia suruh makan ubat yg mana satu entah..tapi gatal still tak hilang so pergi la hospital buang masa lagi..rupanya aku salah makan ubat..patutlaa...dah la gatal tak hilang,,then badan sakit sakit sebab salah makan ubat ni semua abah punya pasal

lepas ni serik dah
taknak makan nasi briyani lagi


2 comments: